CRM Bouw & Vastgoed
Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) is hèt digitale gereedschap, voor elke organisaties die klantgericht willen werken. Het stelt je in staat om klantgegevens en interacties centraal op te slaan, waardoor altijd de juiste mensen, op het juiste moment, over de juiste informatie beschikken.
Een CRM pakket is super waardevol gereedschap.
Maar..
Zoals ieder gereedschap, levert het gebruik alleen echt iets op als je het goed gebruikt gebruikt,
Voor een CRM betekent dit dat je moet zorgen voor :
- Een geschikt pakket dat past bij je huidige en (verwachte) toekomstige behoefte.
- De goede leverancier en wees kritisch op wat je nodig hebt.
- Een zorgvuldig ontwerp van het systeem.
- Een optimale configuratie van het systeem, vóór je gaat beginnen.
- Voldoende aandacht voor adoptie.
- Duidelijke afspraken en regels over het gebruik.
- Het juiste gebruik van het systeem.
- Voldoende (maar niet te veel) tijd
- Het juiste tempo
Besteed je hier te weinig aandacht aan dan heb je gegarandeerd :
Een héél duur, tijdrovend, demotiverend en potentieel gevaarlijk, fiasco zonder enige meerwaarde !