CRM Advies & Begeleiding 

Aanschaf, Implementatie, Gebruik & Groei bij bouw-gerelateerde organisaties

CRM en Bouw & Vastgoed

Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) is hèt digitale gereedschap, voor elke organisaties die klantgericht willen werken. Het stelt je in staat om klantgegevens en interacties centraal op te slaan, waardoor altijd de juiste mensen, op het juiste moment, over de juiste informatie beschikken.  


Iedere sector heeft zijn eigen processen, cultuur, aandachtspunten en uitdagingen. Dat is bij bouw en vastgoed niet anders. Het begrijpen van die branche specifieke bijzonderheden, is echter wel cruciaal voor het succes van een CRM-pakket. Met ruim 20 jaar ervaring in verschillende takken van bouw en vastgoed en met verschillende CRM oplossingen, kunnen we je zeker verder helpen.

Een CRM pakket kan namelijk super waardevol gereedschap zijn.


MAAR ...

Zoals ieder gereedschap, levert het gebruik alleen echt iets op als je het juiste kiest en op de juiste manier instelt en gebruikt dus, als je zorgt voor : 

  • Het juiste pakket dat past bij je huidige en (verwachte) toekomstige behoefte.
  • De juiste leverancier en wees kritisch op wat je nodig hebt.
  • Een goed ontwerp van het systeem.
  • Een goede configuratie van het systeem, vóór je gaat beginnen.
  • Voldoende aandacht voor adoptie.
  • Duidelijke afspraken en regels over het gebruik.
  • Het juiste gebruik van het systeem.
  • Voldoende tijd
  • Het juiste tempo

Besteed je hier te weinig aandacht aan dan heb je gegarandeerd :

Een héél duur, tijdrovend, demotiverend en potentieel gevaarlijk, fiasco zonder enige meerwaarde !

Hoe nu verder met een CRM?

De sleutel succes tot zit hem dus in de juiste aanpak.  Dit  alles begint met de juiste partners en een goed ontwerp dat rekening houdt met de concrete behoefte, huidige werkprocessen, toekomstvisie, technische mogelijkheden, gewenste output en heel belangrijk  .... de menselijke factor !!! 


Bij Ambassadeurs van Aandacht hebben we ervaring met CRM-systemen en de implementatie ervan.

We helpen je bij:

  • Het formuleren en in kaart brengen van de uitgangspunten.
  • De selectie van de meest geschikte aanbieder van het CRM-pakket.
  • Het vertalen en structureren van de bedrijfsprocessen zodat deze te automatiseren zijn. 
  • Activatie en Coördinatie implementatiepartners.
  • Advisering en begeleiding bij de Inrichting, het Gebruik, de Adoptie en het borgen van de continuïteit.
  • Groei naar een volgend level.

Wie doet wat?

Het starten met een CRM pakket is als een nieuwbouwproject. Iedereen heeft zijn eigen rol en expertise. Als Ambassadeurs van Aandacht verzorgen we de vertaling van de huidige werkwijze naar een CRM-pakket. Met een degelijk ontwerp,  verloopt het proces soepel, snel, met een maximaal eindresultaat tegen minimale kosten.

Aandachtspunten CRM implementatie
Rolverdeling bij CRM-implementatie